Michael Jackson Died (1958 - 2009)

By Samseng
Salam and morning..

This morning, aku stay up sebab konon2nye roomate aku suruh kejut pukul 10 ada appointment dengan lecturerer. So, I did stay up and few minutes ago, i woke him up, tapi dengan tak bersalahnye bole plak die kate nak jumpe petang??!!!! Lembu nye makhluk.

Anyway pas subuh tadi, aku bukak hotfm streaming. Ada satu berita very shocked me, Jacko or MJ or Michael Jackson reported died because of cardiac arrest atau dalam BM nye, lebih kurang masalah dengan jantung die caused jantung die stop working seperti yang di beritahu oleh tatau la adik ke abang ke sedare seblah mak tiri die ker, Randy Jackson, judge of American Idol and disahkan meninggal oleh CNN. So, because of him, tetibe aku terfikir nak berblogging semula dengan blog yang baru. Memang terkejut btol sebab lately Jacko dalam process pemulihan especially kesihatan kulit beliau because of operation yang banyak kali pernah die buat dari dulu lagi. And as far as concern, Jacko skang dalam process buat show for the whole world and alot of preparation dah dibuat. Jacko memang seorang yang very successful. His 1982 album "Thriller" terjual sebanyak 50 million copies sold worldwide.

Since aku memang minat abis la dengan Jacko nih, even mak aku pon minat ngan jacko, ada lah aku research skit pasal Jacko, his mansion called Neverland Valley Ranch seluas 11 km persegi and approximately $120 million nilainya. Memang kaya nak mati mamat nih. Gambar map kat atas tuh, map Neverland Valley Ranch Michael Jackson. Almost sume mende ade kat situ. Ada sedikit kesedihan kat hati aku nih sebab dia juga manusia biasa dan he used to be an icon when he started become a celebrity. His was a trend setter during his year.

Well, a few months ago, Jacko reported reverted into Islam dengan nama Islamnya Mikaeel. Aku personally btol2 berharap yang Jacko meninggal secara Islam dan ada coverage or footage bagi proses pengebumian Jacko, nak gak tengak samada beliau dikebumikan secara Islam atau pon tak. If beliau sempat ucap syahadah, Alhamdulillah lah kan. Semoga dia mendapat rahmat dan keampunan dari Allah adn goodbye aku nak membute...
 

0 comments so far.

Something to say?